1. Do not share user accounts! Any account that is shared by another person will be blocked and closed. This means: we will close not only the account that is shared, but also the main account of the user who uses another person's account. We have the ability to detect account sharing, so please do not try to cheat the system. This action will take place on 04/18/2023. Read all forum rules.
    Dismiss Notice
  2. For downloading SimTools plugins you need a Download Package. Get it with virtual coins that you receive for forum activity or Buy Download Package - We have a zero Spam tolerance so read our forum rules first.

    Buy Now a Download Plan!
  3. Do not try to cheat our system and do not post an unnecessary amount of useless posts only to earn credits here. We have a zero spam tolerance policy and this will cause a ban of your user account. Otherwise we wish you a pleasant stay here! Read the forum rules
  4. We have a few rules which you need to read and accept before posting anything here! Following these rules will keep the forum clean and your stay pleasant. Do not follow these rules can lead to permanent exclusion from this website: Read the forum rules.
    Are you a company? Read our company rules

simulator" frex " home made in France ...

Discussion in 'DIY Motion Simulator Projects' started by riton, Jul 16, 2007.

  1. egoexpress

    egoexpress Active Member

    Joined:
    Dec 13, 2006
    Messages:
    3,839
    Location:
    Germany - Frankfurt/M
    Balance:
    421Coins
    Ratings:
    +7 / 1 / -0
    Salut riton,

    Pense à les barres de guidage sur le siège aussi. Sans les barres ton siège ne reste pas dans la position correcte.
  2. riton

    riton Active Member

    Joined:
    Jul 6, 2007
    Messages:
    600
    Location:
    France
    Balance:
    1,006Coins
    Ratings:
    +103 / 3 / -0
    oui j'y pense, j'attend des rotules d'un amis qui m'en récupère (rotule de vérin et rotule de barre antirotation)
    il me reste aussi a fabriquer le support des vérins, c'est pas facile, ils font 50mm de diamètre
    j'hésite entre plusieurs solution...
    1 ou 2 ??? ou une autre...
    un petit dessin:
    [​IMG]
  3. egoexpress

    egoexpress Active Member

    Joined:
    Dec 13, 2006
    Messages:
    3,839
    Location:
    Germany - Frankfurt/M
    Balance:
    421Coins
    Ratings:
    +7 / 1 / -0
    C'est égale.

    Le difference est seulement une question cosmétique ;D

    Mais le numéro deux est plus facile ;)
  4. riton

    riton Active Member

    Joined:
    Jul 6, 2007
    Messages:
    600
    Location:
    France
    Balance:
    1,006Coins
    Ratings:
    +103 / 3 / -0
    j'ai 2 distributeur 5/3 centre fermé, et 2 vérins 50x 160 pour mon simulateur Frex design.

    certaine personne en france disent qu'il ny a pas besoin de potentiomètre pour cette configuration de simulateur vrai ou faux?

    que ce passe t'il si on ne met pas de potentiomètre?

    j'espère qu'avec mes 5/3 centre fermé, je vais pouvoir faire fonctionner mon simulateur frex design...
    je suis un peu inquiet...
  5. Max26000

    Max26000 New Member

    Joined:
    Dec 9, 2007
    Messages:
    15
    Balance:
    0Coins
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Hi all
    Salut riton
    I'm going to try to speak in english whit you ego to help the french community, riton and myself :p
    I trying to build a motion simulator too.
    i think we don't need to use pots for our simulator type frex.
    I have two ideas about the suject:
    -first, if we use this card : http://www.x-simulator.de/forum/uploade ... edited.jpg
    i think we don't need pots because there isn't any pots in the electrical schema, but on this card: http://www.x-simulator.de/forum/uploade ... sspeed.jpg
    i think we need pots (i'm not sure)
    - viewtifulljob alias (seb) don't need pots so i think it's useless
    So can you help us
    :oops: :?:
    sorry for my bad english i'm only fifteen
    Ps: i build my home made shifter en pedals so i know something about the electronic ;)
    Bye Max
  6. egoexpress

    egoexpress Active Member

    Joined:
    Dec 13, 2006
    Messages:
    3,839
    Location:
    Germany - Frankfurt/M
    Balance:
    421Coins
    Ratings:
    +7 / 1 / -0
    Hi max,

    Yes, pots are neccessary for sure. The first board has the pots directly placed on its surface.
    Are you sure that you can afford the parts for a simultator? They are really expensive^^

    Havent heard anything for long time from viewtiful job.
  7. riton

    riton Active Member

    Joined:
    Jul 6, 2007
    Messages:
    600
    Location:
    France
    Balance:
    1,006Coins
    Ratings:
    +103 / 3 / -0
    thanks Ego for this response, I was sure it was necessary
    i give the information at the french community :wink:
  8. Max26000

    Max26000 New Member

    Joined:
    Dec 9, 2007
    Messages:
    15
    Balance:
    0Coins
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    If I understand you answere , if I buy the first card i don't need to make a small system with potentiometer?
    Christmas will arrive so i can get money (i 'll start to build the chassis and to buy actuators) and this summer i'm going to work to buy every thing ( compressor, distrib, vannes ... )
    Edit : whit some intelligence the systeme coast about 500€ :eek:
  9. riton

    riton Active Member

    Joined:
    Jul 6, 2007
    Messages:
    600
    Location:
    France
    Balance:
    1,006Coins
    Ratings:
    +103 / 3 / -0
    salut
    quel shéma de connection utiliser pour connecter les distributeurs avec mon système FREX
    j'utilise le shéma frex en exemple sur le site, sans le 3 ème vérin , ou un autre branchement?
  10. egoexpress

    egoexpress Active Member

    Joined:
    Dec 13, 2006
    Messages:
    3,839
    Location:
    Germany - Frankfurt/M
    Balance:
    421Coins
    Ratings:
    +7 / 1 / -0
  11. riton

    riton Active Member

    Joined:
    Jul 6, 2007
    Messages:
    600
    Location:
    France
    Balance:
    1,006Coins
    Ratings:
    +103 / 3 / -0
    je recherche des tenons a rotule pour mes vérin, ça en fait:
    [​IMG]

    comment dit on en anglais, je ne connais pas le mot anglais pour rechercher sur ebay.com.

    mes vérins sont des Bosch 50X160 ref: 0822 352 006 , axe fileté M 16x1.5
    il m'en faut au moins 2 de cette taille pour les vérins ,pour le bas du fait du pas non standard, je vais en mettre au pas d'une tige fileté de diamètre 16mm standard,( 1mm je pense, a comfirmer)

    il me faut aussi pour les barres antirotation 4 rotules pour de la tige fileté diam 10mm
  12. egoexpress

    egoexpress Active Member

    Joined:
    Dec 13, 2006
    Messages:
    3,839
    Location:
    Germany - Frankfurt/M
    Balance:
    421Coins
    Ratings:
    +7 / 1 / -0
    Cherche pour rod end. Il y'a des modèles differentes. Fileté aussi.

    Salut et joyeux Noël
    ego
  13. viewtifuljob

    viewtifuljob New Member

    Joined:
    May 1, 2007
    Messages:
    5
    Balance:
    0Coins
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Salut a tous et bonne année !

    Je suis de retour sur ce forum après quelques mois d´abscence car j´ai eu beaucoup de travaux dans ma maison. J´ai du laisser de coté mon simu.
    A present, je vais reprendre mon projet la ou je l´avais laissé. J´ai vu que pas mal de projets ont bien avancés, ca fait plaisir de voir la communauté évoluer ainsi.
    Avant tout, je voulais savoir si les sorties analogiques de la K8055D etaient enfin exploités par le soft X-sim ?
    Pour info, je developpe un simu Frex-like en pneumatique haute pression (8 a 10b) avec 2 electrovannes proportionnelles analogiques (0 à 10b) pilotées proportionnellement de 0 à 10V.

    Merci,

    Viewtifuljob
  14. viewtifuljob

    viewtifuljob New Member

    Joined:
    May 1, 2007
    Messages:
    5
    Balance:
    0Coins
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Hi and happy new year !

    Back on this thread after many month away because I had a lot work in my house. I had to leave my motion project. But now, I´m about to work again on it and continue where I left it. I´ve seen a lot of breaktrough on many project, I´m happy to see how fine community has gone on.
    First, I would like to know if K8055D´s analog outputs are at least supported by X-sim software ?
    For information, I´m designing a Frex-like motion simulator using high pressure pneumatic (about 8 to 10b) with 2 proportional electrovalves (0 to 10b) proportionally driven from 0 to 10V.

    Thanks,

    Viewtifuljob
  15. egoexpress

    egoexpress Active Member

    Joined:
    Dec 13, 2006
    Messages:
    3,839
    Location:
    Germany - Frankfurt/M
    Balance:
    421Coins
    Ratings:
    +7 / 1 / -0
    Yes, proportional valves will be supported via the velleman and other I/O cards as well in Profiler2.
    Perhaps you should use a combined mode of digital and ananlog valves, as imho 2 prop. valves are not enough to ensure proper motion.

    regards
    Christian
  16. riton

    riton Active Member

    Joined:
    Jul 6, 2007
    Messages:
    600
    Location:
    France
    Balance:
    1,006Coins
    Ratings:
    +103 / 3 / -0
    quelque photos du travail en cours:
    Hello, some photos of work:
    Excuse me, but I did not find how to put pictures with the new forum.
    This is not the place to discuss it, but I have ereurs 404 on the site, I have no access to anything?

    [​IMG]

    [​IMG]
  17. egoexpress

    egoexpress Active Member

    Joined:
    Dec 13, 2006
    Messages:
    3,839
    Location:
    Germany - Frankfurt/M
    Balance:
    421Coins
    Ratings:
    +7 / 1 / -0
    Hi riton,

    regarde comme j'ai edité ta première image. J'ai seulement marqué le link et choisi Img.

    Mais il est meilheure de telechargé les images directement dans notre forum, parce que les images resté très petite. Les autres membres ont trouvé le button par telecharger les images aussi ;)

    nous avons des problèmes avec le nouvaux server encore. Où est-ce que tu as voit le 404?
    Quelque langue est-ce que tu as choisi?

    Salut
    Christian
  18. riton

    riton Active Member

    Joined:
    Jul 6, 2007
    Messages:
    600
    Location:
    France
    Balance:
    1,006Coins
    Ratings:
    +103 / 3 / -0
    je vois Erreur 404 sur download en anglais .
    pour les photos, j'ai beaucoup de mal, j'y arrivais avant avec l'ancien forum de couleur vert, maintenant je galère vraiement, c'est tout en Allemand, et je ne connais pas du tout , je suis vraiement désolé, je vais créer un site internet avec mon simulateur, ce sera plus simple pour moi d'y mettre des photos.

    est il possible de mettre une skin comme avant sur le forum?
  19. egoexpress

    egoexpress Active Member

    Joined:
    Dec 13, 2006
    Messages:
    3,839
    Location:
    Germany - Frankfurt/M
    Balance:
    421Coins
    Ratings:
    +7 / 1 / -0
    J'ai te mis l'anglais. Malheureusement nous avons besoin de quelques jours encore, pour sophistiquer le form :)

    Salut
    Christian
  20. riton

    riton Active Member

    Joined:
    Jul 6, 2007
    Messages:
    600
    Location:
    France
    Balance:
    1,006Coins
    Ratings:
    +103 / 3 / -0