1. Do not share user accounts! Any account that is shared by another person will be blocked and closed. This means: we will close not only the account that is shared, but also the main account of the user who uses another person's account. We have the ability to detect account sharing, so please do not try to cheat the system. This action will take place on 04/18/2023. Read all forum rules.
    Dismiss Notice
  2. For downloading SimTools plugins you need a Download Package. Get it with virtual coins that you receive for forum activity or Buy Download Package - We have a zero Spam tolerance so read our forum rules first.

    Buy Now a Download Plan!
  3. Do not try to cheat our system and do not post an unnecessary amount of useless posts only to earn credits here. We have a zero spam tolerance policy and this will cause a ban of your user account. Otherwise we wish you a pleasant stay here! Read the forum rules
  4. We have a few rules which you need to read and accept before posting anything here! Following these rules will keep the forum clean and your stay pleasant. Do not follow these rules can lead to permanent exclusion from this website: Read the forum rules.
    Are you a company? Read our company rules

3 dof vertical - heave - francais->anglais by google

Discussion in 'DIY Motion Simulator Projects' started by willaupuis, Feb 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. willaupuis

    willaupuis Member

    Joined:
    Jan 27, 2015
    Messages:
    76
    Balance:
    1,864Coins
    Ratings:
    +118 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    3DOF, DC motor, Arduino, 4DOF
    Simulateur vertical version low cost par Willaupuis
    Heave low cost version of the simulator by Willaupuis

    Voici un explicatif pour un simulateur dans l’idée du concept low cost, soit un concept avec des matériaux que l’on peut trouver dans un magasin de bricolage et avec de l’outillage standard.
    Here's an explanation for a simulator in the idea of low cost concept, a concept with materials that can be found in a diy store and with standard tools.

    Outillage:
    Tools:

    scie à bois
    jeu de clés
    jeu de tournevis
    une visseuse
    foré à bois de 10mm

    wood saw
    keyset
    set screwdriver
    a screwdriver
    drilled wood 10mm

    Matériel:
    material:

    un kit équivalent à ce que propose simukit pour un 3 dof vertical sans cardan
    4 équerres 105x105x90 (support moteurs)
    8 équerres 55x55
    deux tiges filetées M10
    écrous-boulons M10
    vis à bois diverses longueurs
    tasseau de bois 45x45mm environ 6 mètres
    rondelles M10 grand diamètre
    1 plaque de médium de 76x41,5
    1 plaque de médium de 35x20
    2 plaques de médium de 20x41
    4 ressort d'embrayage de scooter renforcé (10 euro pièce)

    equivalent kit that offers simukit for 3 without gimball vertical dof
    4 brackets 105x105x90 (support engines)
    8 squares 55x55
    two threaded rods M10
    bolt and nut M10
    screw various lengths timber
    batten wood 45x45mm about 6 meters
    large diameter washers M10
    1 76x41,5 medium plate
    1 35x20 medium plate
    2 20x41 medium plates
    4 reinforced scooter clutch spring (10 euro each)




    Le principal atout de ce simulateur est dans le fait que je n’utilise pas de cardan, ni de piston pour empêcher le vrillage.
    The main advantage of this simulator is the fact that I do not use gimbal or piston to prevent twisting.

    • Creative Creative x 2
    • Like Like x 1
    • Useful Useful x 1
    Last edited: Feb 11, 2015
  2. willaupuis

    willaupuis Member

    Joined:
    Jan 27, 2015
    Messages:
    76
    Balance:
    1,864Coins
    Ratings:
    +118 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    3DOF, DC motor, Arduino, 4DOF
    Conception des supports moteurs :
    Engine design supports:

    Préparation:
    preparation:

    - 2 tasseaux de bois carrée de 45mm de coté sur 84 cm de longueur (A)
    - 2 tasseaux de 31,5 cm de longueur (B)

    - 2 cleats square of side 45 mm wood 84 cm in length (A)
    - 2 cleats 31.5 cm in length (B)


    Assemblage:
    assembly:

    - placer les équerres support moteurs avec un entre-axe de 47cm sur l'une des deux longueurs (A )
    - percer deux trous pour fixer les équerres grâce à des boulons/écrous/rondelles M10
    - visser l’ensemble des quatre lattes pour former un rectangle à l’aides des vis a bois de 100mm (il faut préforer avant pour faciliter le vissage)
    - boulonner les moteurs sur leur supports

    - Placing the engine support brackets with a center distance of 47cm on one of the two lengths (A)
    - Drill two holes to secure the brackets with bolts / nuts / washers M10
    - Screw all four slats to form a rectangle aids wood screws 100mm (must pre-drilled front for easy screwing)
    - Bolt the engine on their supports

    [​IMG]
    Positionnement d'une équerre support moteurs et perçage des trous sur le support « A »
    pour le positionnement vous devez au préalable centrer vos équerres pour qu’elles soient à la mêmes distance des lattes (B) avec une distance entre axe moteurs sortant de 47cm


    Positioning an engine support bracket and drill the holes in the bracket "A"
    for positioning you must first focus your brackets so that they are at the same distance of the slats (B) with a distance of 47cm out of axis motors

    [​IMG]

    Boulonnage du support moteur grâce aux boulons/écrous/rondelles M10 sur le support (A )

    Bolting the engine mount through bolt / nut / washer M10 on the support (A)

    [​IMG]

    Vue d'ensemble du premier coté support moteurs cames montées.


    Il faut deux éléments identiques pour placer les quatre moteurs :

    • un élément qui comprendra les moteurs avant et arrière gauche et évidement le second comprendra les moteurs avant et arrière droit.
    Overview of the first side bracket cams mounted engines.


    It takes two elements identical to place the four engines:

    an element that include motors front and rear left and obviously the second will include the engine front and right rear.
    • Like Like x 2
  3. willaupuis

    willaupuis Member

    Joined:
    Jan 27, 2015
    Messages:
    76
    Balance:
    1,864Coins
    Ratings:
    +118 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    3DOF, DC motor, Arduino, 4DOF
    Placement des potentiomètres:

    Note : La différence avec le kit 3dof est que mes moteurs je les ai pré-percés en diamètre 6 il y a déjà longtemps, alors que les moteurs du kit il suffit de coller une tige filetée diamètre M3 dans le “trou” prévu à cet effet. Seulement je n’ai pas percé parfaitement droit donc le pignon dévie légèrement lors de sa rotation.
    Pour résoudre ce problème j’ai fait une simple patte en aluminium fixée sur le corps du moteur sans être bloquée ce qui lui permet de pivoter sur cette vis et ce grâce à une simple élastique qui par une tension continue permet aux pignons de se suivre et de rester toujours en contact.

    Placement dials:

    Note: The difference with the 3DOF kit is that my engine I have pre-drilled diameter 6 there is already a long time while the engine kit just stick a threaded rod diameter M3 in the "hole" provided for this effect. Only I have not drilled perfectly straight so the pinion deviates slightly in its rotation.
    To solve this problem I made a simple aluminum bracket attached to the motor body without being blocked allowing it to pivot on the screw and with a simple elastic with a DC voltage allows the gears to follow and always stay in touch.


    [​IMG]
    • Like Like x 2
  4. willaupuis

    willaupuis Member

    Joined:
    Jan 27, 2015
    Messages:
    76
    Balance:
    1,864Coins
    Ratings:
    +118 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    3DOF, DC motor, Arduino, 4DOF
    Fabrication du plateau mobile fixe avec système anti vrillage:

    Ce simulateur étant un test de faisabilité (en entreprise on appelle ça une preuve de concept (un POC)) je n’ai pas acheté de composants car je voulais le réaliser avec ce que j’avais déjà en stock.
    J’ai donc découpé dans une plaque de récupération deux plaques carrées de 53cm de côté.

    Plaque du dessus :
    - sur la première, qui sera celle du dessus et la plaque mobile, je fixe sur chaque coin une équerre sur le dessous de la plaque, j’ai percé un trou de M10 et boulonné (attention il faut utiliser des rondelles avec un grand diamètre si possible pour répartir l’effort)


    Making the mobile plate fixed with anti twist system

    This simulator is a feasibility test (in business it's called a proof of concept (POC)) I have not purchased components because I wanted to achieve with what I had in stock.
    So I cut out a plate recovery two square plates side 53cm.

    The top plate:


    - The first, which will be the top and the movable plate, I fixed a bracket on each corner on the bottom of the plate, I drilled a hole and bolted M10 (warning must be used with a large diameter washers if possible to distribute the effort)

    [​IMG]

    - sur le dessous de cette plaque mobile, je fixe deux équerres sur la partie qui est considérée comme l’avant du simulateur


    - On the underside of the movable plate, I fixed two angles on the part which is considered as the front of the simulator

    [​IMG]

    !!! Les bielletes sont vers l’extérieur, c’est un point important pour la suite !!!

    Plaque du dessous:

    • je fixe deux équerres sur la partie considérée comme l’arrière (fixées par des boulons/écrous/rondelles) sur le dessous de la plaque
    • je prépare trois biellettes identique, avec 6 rotules et 3 tiges filetées M10 de 41cm de longueur, pour une longueur totale de 46,5 cm (entre-axe des rotules)


    je relie les équerres de la partie fixe à celle du dessous de la partie mobile avec 2 biellettes côtés extérieurs par rapports aux plaques


    !!! The links are to the outside, this is an important point for the future !!!

    Bottom plate:
    I fixed two brackets on the rear part considered (fixed by bolts / nuts / washers) on the underside of the plate
    I prepare three identical rods, ball joints with 6 and 3 M10 threaded rods length 41cm, for a total length of 46.5 cm (distance between centers of the ball joints)

    I connect the brackets to the fixed part at the bottom of the movable part with two outer sides by rods reports to the plates

    [​IMG]
    • Like Like x 2
  5. willaupuis

    willaupuis Member

    Joined:
    Jan 27, 2015
    Messages:
    76
    Balance:
    1,864Coins
    Ratings:
    +118 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    3DOF, DC motor, Arduino, 4DOF
    Montage des ressorts:

    Pour diminuer les efforts d’inertie dû à l’effet vertical, j’installe quatre ressorts de 11cm de hauteur provenant d’un magasin de scooter, ils servent à l’embrayage et sont renforcés.

    Je place au quatre coins les ressorts pour être au plus proche des points de fixation moteurs et place une plaque de médium qui sert de correction de hauteur. Ainsi, quand le plateau sera a son point le plus bas, les ressorts seront à plus de 90% de compression tout en laissant une marge de sécurité.

    Mounting springs:

    To reduce the inertial forces due to the vertical effect, I set four springs height 11cm from a scooter store, they are used to the clutch and are strengthened.

    I place all over the springs to be closer attachment points and motors up a medium plate which serves as pitch correction. Thus, when the platform is at its lowest point, the springs will be more than 90% of compression while leaving a margin of safety.


    [​IMG]

    [​IMG]
    • Like Like x 1
    • Creative Creative x 1
  6. willaupuis

    willaupuis Member

    Joined:
    Jan 27, 2015
    Messages:
    76
    Balance:
    1,864Coins
    Ratings:
    +118 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    3DOF, DC motor, Arduino, 4DOF
    Montage de la 3e biellette:

    Voici la raison du montage des premières biellettes à l’extérieur des équerres, il faut placer la dernières biellettes sur la plaque le plus proche de son centre et comme elle mesure la même longueur il faut éviter qu’elles ne se touchent.
    Je la fixe d’un coté sur une équerre sur la partie fixe, la seconde sur la partie mobile.


    Mounting the third link:

    The reason is the mounting of the first links outside the brackets, place the last links to the nearest plate as its center and it measures the same length it is necessary to prevent them from touching.
    I fixed at one end to a bracket on the fixed part, the second on the movable part.

    [​IMG]

    [​IMG]

    A quoi servent les 3 biellettes:

    Il n’y a pas de cardan, de vérins/pistons ou tout autre système pour rigidifier l’ensemble et l'empêcher de vriller.
    Comme je voulais concevoir un système très facile a concevoir, léger et avec des pièces communes à nos simulateurs, il m’est venu après une longue cogitation l’idée toute simple de faire une sorte de cardan qui s’adapte a la variation de hauteur dû à l’effet vertical.


    Leurs conséquences et défauts :

    • les deux biellettes qui relient la partie arrière fixe à la partie avant mobile empêchent tout vrillage mais ont pour conséquence de tirer légèrement le plateau vers l’arrière qui est le point fixe.
    • la biellette qui est seule et perpendiculaire, relie également les plateaux mais sert à empêcher le plateau d’avoir un mouvement parasite latéral induit par les rotules, mais tire le plateau vers son point fixe dans mon cas vers la gauche


    Côtés défauts, je peux en conclure deux mouvements, l’un vers l’arrière, l’autre sur le coté, mais en jouant je ne le ressent absolument pas tellement celui-ci est léger, 2 cm si j’exploite les 10 cm de possibilité pour l’effet vertical, ce qui n’arrivera quasi jamais étant donné les inclinaisons dus aux effets cumulés longitudinaux et latéraux.

    What are the three links:

    There are no gimbal cylinders / pistons or other system to stiffen the assembly and prevent it from twisting.
    As I wanted to design a very easy system design, lightweight and with common parts to our simulators, it occurred to me after a long cogitation the simple idea of a kind of universal joint that adapts to the variation in height due to the vertical effect.


    Their consequences and faults:

    the two links which connect the rear portion fixed to the movable front portion prevent kinking but have the effect of slightly pull out the tray rearward is the fixed point.
    the link is only perpendicular, but also connects the trays used to prevent the tray having a lateral movement induced by the parasite ball but takes the tray to its fixed point in my case left



    Sides flaws, I can conclude two movements, one to the back, one on the side, but playing I felt absolutely not so much this one is light, if I run 2 cm 10 cm possibility for vertical effect, which almost never happens because the slopes due to longitudinal and lateral cumulative effects.
    • Like Like x 1
    • Creative Creative x 1
  7. willaupuis

    willaupuis Member

    Joined:
    Jan 27, 2015
    Messages:
    76
    Balance:
    1,864Coins
    Ratings:
    +118 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    3DOF, DC motor, Arduino, 4DOF
    Relier les supports moteurs pour former le support complet:

    Préparation :

    • 2 tasseaux de (45x45) de 67cm
    [*]1 tasseau de (45x45) de 44,5 cm
    [*]vis à bois de 10cm de longueur

    Assemblage :

    • je relie les supports gauche et droit, par les 2 tasseaux de bois de 67 cm de longueur, un côté avant du simulateur, le second quasi en bout de la plaque fixe car dépassent les boulons de fixation des équerres
    [*]perpendiculairement aux tasseaux du point précédent, le troisième tasseau de 44,5 qui passe sous le centre de la plaque, que je considère comme le centre de gravité du siège.

    Connect the engine mounts to form the complete support:


    preparation:
    2 cleats (45x45) 67cm

    [*] 1 cleat (45x45) 44.5 cm
    [*] wood screw 10cm length


    assembly:

    I connect the left and right supports, by two wooden brackets 67 cm in length, a front side of the simulator, the second near the end of the fixed plate because beyond the mounting bolts of the brackets

    [*] cleats perpendicular to the previous point, the third bracket 44.5 which passes under the center of the plate, which I regard as the seat center of gravity.


    [​IMG]

    Sur l’arrière, fixation de la plaque de médium :
    On the back, setting the medium plate:

    [​IMG]
    • Like Like x 2
  8. willaupuis

    willaupuis Member

    Joined:
    Jan 27, 2015
    Messages:
    76
    Balance:
    1,864Coins
    Ratings:
    +118 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    3DOF, DC motor, Arduino, 4DOF
    Raccordement de la plaque mobile avec les moteurs:
    il faut utiliser 8 rotules avec une tige filetée M10 d’une longueur de 6 cm, et assembler 4 biellettes qui ont 12,8cm de longueur , il ne faut pas que la longueur des cames soit trop longue sinon votre plateau va trop descendre et vous risquez de toucher le plateau fixe. [*]
    je passe l’explication de la conception des cames qui a été largement expliquée dans d’autres tutos ou posts, il y a deux distances possible : 2,5cm ou 5cm (celle que j’utilise) [*]je relie par des boulons/écrous/rondelles M10 les biellettes d’un côté sur les équerres de la plaque mobile aux cames des moteurs


    Connecting the mobile plate with engines:


    8 ball must be used with M10 threaded rod with a length of 6 cm, and assemble 4 rods that 12,8cm in length, it is not necessary that the length of the cam is too long or your tray down and you will too may touch the fixed plate.

    [*]
    I spend explaining the design of cams which has been widely explained in other tutorials or posts, there are two distances can: 2.5cm or 5cm (the one I use)

    [*] I connected by bolts / nuts / washers M10 the rods on one side on the bracket of the movable plate to the cam motors

    [​IMG]

    sur la plaque du dessous on peut voir que j’ai coupé les coins car j'avais eu peur que le plateau mobile descendrais trop bas et qu'il viendrait taper sur la plaque fixe

    j’ai placé l’alimentation sur la plaque de médium arrière, parce que j’aime bien replier mes jambes et que j’ai peur de me prendre les pieds dedans en descendant de mon simulateur.


    Sur les supports moteurs, j’ai également ajouté une plaque de médium de 20x41 cm afin de rigidifier le support et permettre la fixation des cartes arduino et sabertooth.


    on the bottom plate can be seen that I cut corners because I was afraid that the moving plate go down too low and it would come banging on the fixed plate

    I put food on the rear plate medium, because I like to fold my legs and I'm afraid to take my feet down in my simulator.


    The engine mounts, I also added a medium plate 20x41 cm in order to stiffen the support and allow attachment of arduino and sabertooth cards.
    • Like Like x 2
  9. willaupuis

    willaupuis Member

    Joined:
    Jan 27, 2015
    Messages:
    76
    Balance:
    1,864Coins
    Ratings:
    +118 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    3DOF, DC motor, Arduino, 4DOF
    Placement du siège:

    J’ai trouvé sur le site “le bon coin” un siège pour la modique somme de 30 euros.

    Il faut chercher le centre de gravité à l’aide d’un tube :

    • vous déposez le tube sur le sol
    • placer le siège dessus avec au préalable une bande de collant en papier autour du siège sur le tissus sur la partie la plus basse du siège
    • s'asseoir dans le siège et faire tourner le tube pour faire avancer ou reculer le siège jusqu’au moment où vous trouvez votre point d’équilibre
    • le point d’équilibre trouvé faite un trait sur le collant
    Placement of seat:


    I found on the site "the right corner" a seat for the modest sum of 30 euros.


    We must seek the center of gravity with a tube:
    you put the tube on the floor
    placing the seat over with a first strip of adhesive paper around the seat on the tissue on the lower part of the seat
    sit in the seat and turn the tube to the seat forward or backward until you find your balance point
    found the balance point made a mark on the sticky

    [​IMG]

    • faire cette recherche pour les deux axes
      • premier axe: sur les cotés du siège ou perpendiculaire à vous quand vous êtes assis
      • deuxième axe: a l’avant et l’arrière du siège soit dans l’axe de votre assise

    Sur la plaque du dessus, vous cherchez le centre par rapport aux équerres qui sont déjà fixées, ce point correspond au centre de gravité, qui correspond au croisement des deux axes cherchés sur le siège.
    Il vous suffit de fixer le siège sur le support mobile


    do this research for both axes
    first axis: on the sides of the seat or perpendicular to you when you sit
    second axis: a front and back of the seat or in the shaft of your seat


    On the top plate, looking for the center with respect to the brackets that are already established, this point is the center of gravity, which is the intersection of the two axes searched on the seat.
    Simply attach the seat on the mobile support

    [​IMG]
    • Like Like x 2
  10. willaupuis

    willaupuis Member

    Joined:
    Jan 27, 2015
    Messages:
    76
    Balance:
    1,864Coins
    Ratings:
    +118 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    3DOF, DC motor, Arduino, 4DOF
    Rigidification de la partie avant de la structure:

    • prendre la plaque de médium de 35x20
    • tracer un trait pour dessiner deux triangles (en reliant deux coins opposés)
    • découper en suivant votre trait
    • fixer les deux triangles obtenus à la partie avant du support
    Stiffening the forward portion of the structure:

    take the 35x20 medium plate
    draw a line to draw two triangles (connecting two opposite corners)
    cut along your stroke
    fixing the two triangles obtained at the front part of the support

    [​IMG]
    • Like Like x 2
  11. willaupuis

    willaupuis Member

    Joined:
    Jan 27, 2015
    Messages:
    76
    Balance:
    1,864Coins
    Ratings:
    +118 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    3DOF, DC motor, Arduino, 4DOF
    Habillage du simulateur:


    Sur ce point, seule votre imagination peux vous répondre, du fait de sa forme et conception vous pouvez par exemple faire des accoudoirs sur les cotés pour y déposer votre bière, clavier, souris, boite à boutons ou plein d’autres choses.


    Vous pouvez également le peindre pour le faire ressembler à un intérieur de voiture ou de vaisseau d’Elite Dangerous.


    Y fixer des hauts parleurs,


    Le faire ressembler a un fauteuil de salon avec du simili cuir etc etc


    Me concernant j’ai une idée bien précise qui demande l’aide d’un ami, donc à suivre pour ce point.


    Dress the simulator:


    On this point, only your imagination can answer that, because of its shape and design you can for example armrests on the sides to drop your beer, keyboard, mouse, box buttons or many other things.


    You can also paint it to make it look like a car interior or Elite Dangerous vessel.


    Y set speakers,


    Making it look like a living room chair with faux leather etc etc






    About me I have a clear idea which requires the help of a friend, so stay tuned for that.
    • Like Like x 1
  12. willaupuis

    willaupuis Member

    Joined:
    Jan 27, 2015
    Messages:
    76
    Balance:
    1,864Coins
    Ratings:
    +118 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    3DOF, DC motor, Arduino, 4DOF
    videos;

    engines operating



    presentation of mounted parts



    simulator operating side view

    • Like Like x 4
    • Creative Creative x 3
  13. bsft

    bsft

    Balance:
    Coins
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Nice job there
  14. willaupuis

    willaupuis Member

    Joined:
    Jan 27, 2015
    Messages:
    76
    Balance:
    1,864Coins
    Ratings:
    +118 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    3DOF, DC motor, Arduino, 4DOF
    thank you, this is my third simulator model
  15. Wanegain

    Wanegain Active Member

    Joined:
    Nov 6, 2013
    Messages:
    571
    Location:
    Bruxelles
    Balance:
    1,946Coins
    Ratings:
    +297 / 2 / -0
    My Motion Simulator:
    DC motor, Arduino, Motion platform, 4DOF
    Certainly the next version of my simulator !! :thumbs
  16. Seth2Christ

    Seth2Christ Member

    Joined:
    Apr 14, 2015
    Messages:
    54
    Location:
    France
    Balance:
    192Coins
    Ratings:
    +13 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    2DOF
    Yes, nice job!
  17. willaupuis

    willaupuis Member

    Joined:
    Jan 27, 2015
    Messages:
    76
    Balance:
    1,864Coins
    Ratings:
    +118 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    3DOF, DC motor, Arduino, 4DOF
    [​IMG]

    thank you, here is a photo of a friend who has the same simulator, but with the finished decoration
    • Like Like x 1
    • Winner Winner x 1
  18. willaupuis

    willaupuis Member

    Joined:
    Jan 27, 2015
    Messages:
    76
    Balance:
    1,864Coins
    Ratings:
    +118 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    3DOF, DC motor, Arduino, 4DOF
    [​IMG]
    • Like Like x 4
    • Creative Creative x 3
    • Winner Winner x 1
    • Useful Useful x 1
  19. Leo Burton

    Leo Burton Active Member

    Joined:
    Jul 23, 2014
    Messages:
    163
    Location:
    London, UK
    Balance:
    2,625Coins
    Ratings:
    +129 / 1 / -2
    My Motion Simulator:
    2DOF, Arduino
    That looks so cool! Very Star Trek!
    • Like Like x 1
  20. michto35

    michto35 Member

    Joined:
    Jan 31, 2014
    Messages:
    97
    Location:
    france
    Balance:
    102Coins
    Ratings:
    +52 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    2DOF, DC motor, Arduino
    nice job, thanks for your sharing :thumbs
Thread Status:
Not open for further replies.