1. For downloading SimTools plugins you need a Download Package. Get it with virtual coins that you receive for forum activity or Buy Download Package - We have a zero Spam tolerance so read our forum rules first.

Buy Now a Download Plan!
  2. Do not try to cheat our system and do not post an unnecessary amount of useless posts only to earn credits here. We have a zero spam tolerance policy and this will cause a ban of your user account. Otherwise we wish you a pleasant stay here! Read the forum rules
  3. We have a few rules which you need to read and accept before posting anything here! Following these rules will keep the forum clean and your stay pleasant here. Do not following these rules will lead to permanent exclusion from this website: Read the forum rules.

Showroom MOAALE 2DOF SIMULATOR

Discussion in 'DIY Motion Simulator Projects' started by moaale, Jun 19, 2016.

1. moaale

moaale IAN MRTIN

Occupation:
    NN
    Balance:
    14Coins
    Ratings:
    +66 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    2DOF, DC motor, SimforceGT
    gracias mariano .... costo pero ... con la gran ayuda tulla y de otros miembros del foro todo es posible ....

Thanks mariano .... cost but ... with the great help of yours and other forum members everything is possible ....

Voy a ir poniendo vídeos con todos los juego que mi simulador y mis configuraciones funcionan este es el primero

I'm going to be putting videos with all the game that my simulator and my configurations work this is the first

este es Project CARS
    This is Project CARS....

• Like Like x 2
    Last edited: Apr 16, 2017
  2. AguNicoGaby

AguNicoGaby New Member

Balance:
    108Coins
    Ratings:
    +13 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    2DOF, 3DOF, DC motor, SimAxe, SimforceGT, Motion platform, 4DOF
    Gran Trabajo @moaale se nota el esfuerzo que le pones a algo que te gusta! Saludos

Great job. @moaale You notice the effort you put into something you like! regards

PD: muy buena idea la adaptación del potenciometro del otro lado del motor!
  3. moaale

moaale IAN MRTIN

Occupation:
    NN
    Balance:
    14Coins
    Ratings:
    +66 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    GRACIAS AGU... cuando quieras hablamos de vuelta ya sabes cuando quieras mándame un watsapp....

THANK YOU AGU ... when you want to talk back, you know when you want to send me a watsapp ....
  4. moaale

moaale IAN MRTIN

Occupation:
    NN
    Balance:
    14Coins
    Ratings:
    +66 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    Les muestro otro vídeo esta vez con el .....

I show you another video this time with the .....
    Dirt Rlly 3

Aca con el Dirt Rally 2
    Here's the Dirt Rally 2

Acá el Dirt rally que ami no me andaba y lo único que ice fue instalar la vercion 1.3 que era con la cual andaba y sigo usando la ultima vercion 2.1

Here the Dirt rally that ami was not me and the only thing that ice was to install the vercion 1.3 that was with which I was and I continue using the last version 2.1

• Like Like x 5
    Last edited: Apr 19, 2017
  5. moaale

moaale IAN MRTIN

Occupation:
    NN
    Balance:
    14Coins
    Ratings:
    +66 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    alguien tiene idea si puedo usar estos motores con el simulador......

Anyone has any idea if I can use these engines with the simulator ......
  6. mariano68

mariano68 Active Member

Occupation:
    builder contractor
    Balance:
    3,252Coins
    Ratings:
    +390 / 2 / -0
    My Motion Simulator:
    2DOF, Arduino, 4DOF
    No difieren mucho de un motor de limpia aunque seguramente la calidad sea superior. 72watts, 33rpm y calculo que una cupla de 6nm (si tira una maxima de 11.6, la real debe ser la mitad con suerte.
    Los vi el año pasado publicados, no eran muy baratos.

Not much better than a wiper but better quality, only 72watts and 33rpm. I saw them a year ago on sale locally.
  7. moaale

moaale IAN MRTIN

Occupation:
    NN
    Balance:
    14Coins
    Ratings:
    +66 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    gracias por tu respuesta mariano... como siempre de re ..ayuda
    • Like Like x 1
  8. moaale

moaale IAN MRTIN

Occupation:
    NN
    Balance:
    14Coins
    Ratings:
    +66 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    hola gente del foro tanto tiempo.... quiero contarles que tengo unos problemas con uno de mis motores y forzosamente voy a tener que reformar mi simulador para que los motores muevan la butaca sola por falta de motores potentes o motores de fuerza ... acá en argentina se nos hace muy difícil conseguir motores .... los únicos que se consigne son los de parabrisas que para mover toda una estructura no son los adecuados por eso voy a reformar para mover la silla sola cuando haga las reformas nuevas les voy a mostrar.

Hello people of the forum so long .... I want to tell you that I have some problems with one of my engines and I will have to reform my simulator so that the motors move the armchair alone for lack of powerful motors or motors of force ... Here in Argentina it is very difficult for us to get motors .... the only ones that are reported are those of windshields that to move a whole structure are not suitable for that I will reform to move the chair alone when I make the new renovations I am going to show.
    • Like Like x 2
  9. ferslash

ferslash Active Member

Balance:
    4,697Coins
    Ratings:
    +177 / 2 / -0
    Good Luke,. Why don't tray placing two wipers per axis
  10. moaale

moaale IAN MRTIN

Occupation:
    NN
    Balance:
    14Coins
    Ratings:
    +66 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    gracias por su honda .... no entendí mucho lo que me quiso decir
    Thank you for your sling .... I did not understand much what you wanted to tell me.
  11. mariano68

mariano68 Active Member

Occupation:
    builder contractor
    Balance:
    3,252Coins
    Ratings:
    +390 / 2 / -0
    My Motion Simulator:
    2DOF, Arduino, 4DOF
    Te quiso decir que pongas dos motores de cada lado :) , si buscas, vas a ver un par de 2dof armados de esa forma, es mas, creo que habia un Español que habia armado uno de esa forma.

Gracioso tener que traducir a un Español. hug:

-------------------------------------------------------------------------
    I'd Just translated to spanish what @ferslash said.
    • Funny Funny x 1
  12. moaale

moaale IAN MRTIN

Occupation:
    NN
    Balance:
    14Coins
    Ratings:
    +66 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    Gracias Mariano nuevamente ......yo con el ingles voy para atrás ..... me voy a fijar me guston la idea ..... voz decis que aca en éste foro esta ese que lo iso con 2 motores de cada lado ....
    Thanks Mariano again ...... I with the English I go back ..... I'm going to fix it I liked the idea ..... voice decision here in this forum that is that with 2 engines of each side ....
  13. moaale

moaale IAN MRTIN

Occupation:
    NN
    Balance:
    14Coins
    Ratings:
    +66 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    que pasaría si alimento otro motor a cada salida .... osea en el eje 1 dos motores con la misma alimentación uno de los motores estaría acoplado al potencio metro y el otro conectado ala alimentación directamente sin pote.... ...la idea seria que cada motor acoplado al potencio metro le de las ordenes de subir o bajar ....para liberar fuerza a los motores primarios ....SE ENTIENDE ??????

That would happen if I feed another engine to each output .... bone in the axis 1 two motors with the same feed one of the motors would be coupled to the power meter and the other connected to the feed directly without pot .... Idea serious that each engine coupled to the potentiometer meter of the orders to raise or lower .... to release force to the primary motors .... IT IS UNDERSTOOD ??????
  14. ferslash

ferslash Active Member

Balance:
    4,697Coins
    Ratings:
    +177 / 2 / -0
    alguna vez se platico esta opcion en el foro y un usuario aseguraba que el lo habia hecho de forma exitosa, el lo que comentaba era esto:

- conectaba dos motores a un solo eje del simulador, uno solo tenia el potenciometro, los dos se conectaban a los mismos contactos de la tarjeta "driver", osea, si usas dos motores de parabrisas, juntarias los dos cables de tierra de los dos motores, y los conectarias a la salida de tierra de tu tarjeta monster moto, luego conectas las dos corrientes de los dos motores y los conectas a la salida de corriente de tu monster moto (la tarjeta que controla los motores) y listo.

- en ese post, recuerdo que varias personas comentaban que a inverl ingenieria, se deberia asegurar la correcta sincronizacioón de los dos motores, lo cual ya representa un problema, pero el cuate que lo hizo decia que utilizo incluso dos motores diferentes y que aun así funcionaba.

- lo que yo haría sería utilizar dos motores identicos, para asi asegurar que funcionaran de forma mas "sincronizada" en cuanto a velocidad, de modo que un motor no gire mucho mas rapido que el otro y que todo el trabajo acabe haciendolo un solo motor.

- yo digo que si tienes como hacerlo lo intentes :D

saludos

(sorry en el otro post por ponerlo en ingles, me da mucha flojera ponerlo en ingles y en español) :(

- another user in the forum post a similar idea, as far as i remmember he used two different motors per axis, he said that it was working just right, and as far as i remmember, he only uses one potentiometer per pair of motors.

best regards

fer
  15. moaale

moaale IAN MRTIN

Occupation:
    NN
    Balance:
    14Coins
    Ratings:
    +66 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    Fer muchas gracias por tus datos me voy a poner en campaña de probar de esa manera ....
    si en este país no se consiguen buenos motores voy a probar 2 por eje para no matar uno motor solo y que de a 2 hagan fuerza ...
    Fer thank you very much for your data I'm going to put in campaign to prove that way ....
    If in this country you do not get good engines I will try 2 axes to not kill one engine alone and make a 2 force ...
  16. mariano68

mariano68 Active Member

Occupation:
    builder contractor
    Balance:
    3,252Coins
    Ratings:
    +390 / 2 / -0
    My Motion Simulator:
    2DOF, Arduino, 4DOF
    Honestamente, no perderia el tiempo, vas a meterte en problemas sin ningun sentido y a tirar la plata, para seguir teniendo en vez de 2, 4 motores de merda... comprate como te dije dos gatos electricos, o sino dos malacates, por menos plata aun y te mueven a vos y a toda tu familia junta.

Honestly, I would not waste time, you'll get into trouble without any sense and throw the money, get two electric jacks, or even two winches for less money and they will move you and your whole family together.
  17. moaale

moaale IAN MRTIN

Occupation:
    NN
    Balance:
    14Coins
    Ratings:
    +66 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    me isiste reír con lo de avos i toda tu familia junta ...... creo que con estos motores voy a estar bien sin mover el volante y las palancas hay tendría un par de kilos menos ..
    los motores tendrían que mover la butaca y la pedalera sola nomas ....
    la pregunta mía es no creo que se esfuerze la pololu o la fuente ...

It is me laughing laughs with the avos and all your family together ...... I think with these engines I will be fine without moving the steering wheel and the levers there would be a couple of kilos less ..
    The motors would have to move the armchair and the pedalboard alone ....
    The question of mine is I do not think that it tries the pololu or the source ...
    Last edited: Jul 5, 2017
  18. mariano68

mariano68 Active Member

Occupation:
    builder contractor
    Balance:
    3,252Coins
    Ratings:
    +390 / 2 / -0
    My Motion Simulator:
    2DOF, Arduino, 4DOF
    Sabes que pasa? Que no es que van a mover mucho menos peso, ya que el hecho de tener los motores adelante, te da un brazo de palanca importante, por ende no es tanto en realidad lo que cambiaria, puedo estar errado, seria cuestion de hacer los calculos.

IMHO, the motors at the front gives you a greater lever arm (not sure if it is correct in english) so the difference wouldn't be so much
  19. moaale

moaale IAN MRTIN

Occupation:
    NN
    Balance:
    14Coins
    Ratings:
    +66 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    Hola gente acá les muestro las últimas reformas forzosas de mi simulador .....
    La reforma es para sacarle peso a los motores y la idea es sacarle el volante y las palancas para que mueva sólo la butaca y la pedalear..

Hello people here I show you the latest forced reforms of my simulator .....
    The reform is to take the weight out of the engines and the idea is to remove the steering wheel and levers so that it moves only the chair and pedaling
    20171119_115922.jpg 20171119_115850.jpg 20171119_115816.jpg 20171119_115804.jpg 20171119_115746.jpg 20171119_115705.jpg 20171118_235511.jpg 20171116_210739.jpg
    • Like Like x 2
  20. moaale

moaale IAN MRTIN

Occupation:
    NN
    Balance:
    14Coins
    Ratings:
    +66 / 0 / -0
    My Motion Simulator:
    Hola gente de foro después de tanto tiempo les quiero seguir mostrando un poco mas de mi proyecto hay un par de fotos que muestro lo que voy a esconder con las tapas de los cajones .
    En la parte delantera los motores
    En el centro la auduino y la pololu con las fuente de 12v 30 amperes y la de pc para los coolers .
    en las fotos van a ver las tapas ya puestas ...
    y me faltan la palanca secuencial y el freno de mano
    también personalice el volante del g27 con las biela me falta ponerles los tres botones de cada lado y listo
    y bueno también la butaca de competición re tapizada a nueva me faltan los logos de la marca .

ya estoy de vuelta con las partes finales del simulador pero sigo con el problema de no poder conseguir la pc para controlar el GAME ENGINE bien tenga la habilitación de mi serial de nuevo
    le tendria que poner la butaca y voy a subir un par de videos para seguir a adelante con mi proyecto .
    no se dan una idea las ganas de terminar y ponerme a correr un par de carreras hay les muestro un par de fotos.

Hello forum people after so much time I want to keep showing you a little more of my project there are a couple of photos that show what I'm going to hide with the covers of the drawers.
    In the front the engines
    In the center the auditorium and the pololu with the source of 12v 30 amperes and the pc for the coolers.
    in the photos you will see the covers already put ...
    and I'm missing the sequential lever and handbrake
    I also customize the steering wheel of the g27 with the crank I need to put the three buttons on each side and you're done
    and good also the seat of competition re upholstered to new I lack the logos of the brand.

I am already back with the final parts of the simulator but I still have the problem of not being able to get the PC to control the GAME ENGINE either have the enable of my serial again
    I would have to put the chair and I will upload a couple of videos to continue forward with my project.
    they do not give an idea the desire to finish and run a couple of races there are show a couple of photos.

20180206_203022.jpg 20180218_154950.jpg 20180227_200106.jpg 20180227_200137.jpg 20180320_194513.jpg 20180320_194524.jpg 20180320_194541.jpg 20180320_194605.jpg 20180320_194626.jpg 20180320_194646.jpg 20180320_194708.jpg 20180320_194717.jpg 20180320_194724.jpg 20180313_202632.jpg 20180313_202640.jpg 20180313_202647.jpg 20180320_194507.jpg 20180320_194532.jpg 20180320_194553.jpg 20180320_194734.jpg 20180320_194914.jpg 20180320_195321.jpg 20180320_195340.jpg 20180320_195741.jpg 20180320_195758.jpg 20180320_195806.jpg 20180320_195814.jpg 20180320_195820.jpg 20180320_195829.jpg 20180320_195838.jpg

Attached Files:

• Winner Winner x 2
    • Like Like x 1
    Last edited: Mar 21, 2018